Έχετε απορίες?
210 80 88 258
info@health-studies.gr
Εγγραφή Σύνδεση
No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

No apps configured. Please contact your administrator.

Lost your password?

Not a member yet? Register now

Health Studies – integrated (HSi)Health Studies – integrated (HSi)
  • Αρχική
  • Η Σχολή
    • Σκοπός
    • Προγράμματα Σπουδών
    • FAQs
    • Εκδηλώσεις
    • Ταυτότητα
  • Μαθήματα

    Προγράμματα

    Εκπαίδευση

    • Εκπαίδευση στη Ρεφλεξολογία
      • Σκοπός
      • Οργάνωση Σπουδών
      • Πρόγραμμα Σπουδών
      • Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα
      • Αίτηση Εγγραφής
      • Εκπαιδευτικοί στόχοι
      • Μαθησιακοί στόχοι

    Μετεκπαίδευση

    • Κλινική Ρεφλεξολογία
      • Σκοπός
      • Πρόγραμμα Σπουδών
      • Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα
      • Αίτηση Εγγραφής
      • Εκπαιδευτικοί & Μαθησιακοί στόχοι

    Σεμινάρια

    • Εφαρμοσμένη Ζωνοθεραπεία
    • Διαχείριση Πόνου με Ρεφλεξολογία
    • H Νευροβιολογία της Ρεφλεξολογίας

    ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    Ιδιαίτερα Μαθήματα one2one
  • Έρευνα
  • Blog
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Η Σχολή
    • Σκοπός
    • Προγράμματα Σπουδών
    • FAQs
    • Εκδηλώσεις
    • Ταυτότητα
  • Μαθήματα

    Προγράμματα

    Εκπαίδευση

    • Εκπαίδευση στη Ρεφλεξολογία
      • Σκοπός
      • Οργάνωση Σπουδών
      • Πρόγραμμα Σπουδών
      • Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα
      • Αίτηση Εγγραφής
      • Εκπαιδευτικοί στόχοι
      • Μαθησιακοί στόχοι

    Μετεκπαίδευση

    • Κλινική Ρεφλεξολογία
      • Σκοπός
      • Πρόγραμμα Σπουδών
      • Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα
      • Αίτηση Εγγραφής
      • Εκπαιδευτικοί & Μαθησιακοί στόχοι

    Σεμινάρια

    • Εφαρμοσμένη Ζωνοθεραπεία
    • Διαχείριση Πόνου με Ρεφλεξολογία
    • H Νευροβιολογία της Ρεφλεξολογίας

    ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    Ιδιαίτερα Μαθήματα one2one
  • Έρευνα
  • Blog
  • Επικοινωνία

Γενικά

ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΕΦΛΕΞΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
  • Home
  • Γενικά
  • Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος

Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος

  • Date 22/10/2019
χάρτες ρεφλεξολογίας,χάρτες πόδια,Fitzgerald,Eunice Ingham,Θεωρία των Ζωνών, Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος, Health Studies – integrated (HSi)

Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος –  Μέρος Α

Η Ρεφλεξολογία στη σύγχρονη μορφή της, εφαρμόζεται τουλάχιστον 100 χρόνια – εκ των οποίων, στα 70 τελευταία επικρατούν ως οδηγοί στην εφαρμογή της, οι χάρτες της Eunice Ingham (1935).

H Ingham βασίστηκε στις «Ζώνες» του Dr. W. Fitzgerald, ο οποίος διατύπωσε τη “Θεωρία των Ζωνών” το 1917.  Μια ερμηνεία του γιατί επικράτησαν οι χάρτες σε σχέση με τις ζώνες την αναφέρω στη συνέχεια του άρθρου.

χάρτες ρεφλεξολογίας,χάρτες πόδια,Fitzgerald,Eunice Ingham,Θεωρία των Ζωνών, Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος, Health Studies – integrated (HSi)
Εικόνα 1: Ζώνες κατά Fitzgerald
χάρτες ρεφλεξολογίας,χάρτες πόδια,Fitzgerald,Eunice Ingham,Θεωρία των Ζωνών, Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος, Health Studies – integrated (HSi)
Εικόνα 2 Χάρτης Ρεφλεξολογίας κατά Ingham

Τι ξέρουμε για τους χάρτες;

1. Ξέρουμε ότι Ρεφλεξολόγοι σε όλο τον κόσμο, τα τελευταία 70 χρόνια χρησιμοποιούν ως οδηγό αυτούς τους χάρτες.
Ξέρουμε επίσης ότι οι άνθρωποι που έχουν δεχθεί Ρεφλεξολογία, αναφέρουν θετική επίδραση σε σειρά συμπτωμάτων.
Ο όγκος, το χρονικό και τοπικό εύρος και τα επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα, όσο κι αν δεν έχουν την αυστηρή βαρύτητα των κλινικών δοκιμών, δεν μπορούν να αγνοηθούν.

2. Με βάση τους χάρτες της Ingham, στο πέρασμα του χρόνου σχεδιάστηκαν και σχεδιάζονται εκατοντάδες άλλοι χάρτες.
Με μια απλή αναζήτηση στον Google, με τον όρο “reflexology charts” ¨η “reflexology maps” θα δείτε χάρτες όλων των ειδών.

χάρτες ρεφλεξολογίας,χάρτες πόδια,Fitzgerald,Eunice Ingham,Θεωρία των Ζωνών, Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος, Health Studies – integrated (HSi)
Εικόνα 3: Χάρτης Ρεφλεξολογίας

Παρά το ότι κάποιοι παρουσιάζουν διαφορές ως προς τη θέση περιοχών ή οργάνων, όλοι ακολουθούν το ίδιο «μοτίβο» καθρεφτίσματος οργάνων/περιοχών στο πέλμα.

Παρατηρούνται και κάποιες γενικές διαφορές που όμως σχετίζονται με πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού κάθε χάρτη και την αισθητική του, όπως για παράδειγμα ο επόμενος χάρτης.

χάρτες ρεφλεξολογίας,χάρτες πόδια,Fitzgerald,Eunice Ingham,Θεωρία των Ζωνών, Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος, Health Studies – integrated (HSi)
Εικόνα 4: Χάρτης Ρεφλεξολογίας

Το σημαντικό που πρέπει να συγκρατήσουμε σε σχέση με τους χάρτες είναι ότι πρόκειται για έναν τρόπο που σκέφτηκε η Eunice Ingham για να κάνει πιο εύκολα κατανοητή την εφαρμογή της μεθόδου, από μη γιατρούς. Από ανθρώπους που δεν είχαν γνώσεις ανατομίας/φυσιολογίας και δεν ήξεραν τη σχετική ορολογία.
Μέχρι τότε, η Ζωνοθεραπεία (πρόδρομος και βάση της Ρεφλεξολογίας), εφαρμοζόταν από γιατρούς, ως αναλγητική ή αναισθητική – σε μικρές επεμβάσεις – μέθοδος.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι:

1. Οι χάρτες – όπως και αν σχεδιάζονται – είναι μια «κατοπτρική» αναπαράσταση οργάνων και περιοχών του σώματος, στο άκρο πόδι και το άκρο χέρι.
2. Όποιον χάρτη κι αν «ακολουθεί» κάποιος – παρά τις διαφορές τους – παρατηρεί αποτελέσματα που βρίσκονται σε συμφωνία με όσα ισχυρίζονται οι Ρεφλεξολόγοι για τις επιδράσεις της Ρεφλεξολογίας: Βελτίωση των συμπτωμάτων, βελτίωση της αιμάτωσης οργάνων και περιοχών, αίσθημα ευεξίας, κ.ο.κ.

Προκύπτουν τα εξής εύλογα ερωτήματα:

1. Οι χάρτες Ρεφλεξολογίας ισχύουν; Δηλαδή, πράγματι υπάρχει επίδραση σε όργανα, από χειρισμούς στο άκρο πόδι; (και το άκρο χέρι αντίστοιχα).
2. Πως γίνεται ενώ υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους, να είναι όλοι οι χάρτες «λειτουργικοί»;
3. Αν ισχύουν πράγματι οι χάρτες και είναι λειτουργικοί, άσχετα από τις διαφορές τους, ποιος είναι ο μηχανισμός που καθιστά τα παραπάνω εφικτά;

Στο άρθρο αυτό, το οποίο αποτελεί το πρώτο μιας σειράς άρθρων για τους χάρτες ρεφλεξολογίας,  προσεγγίζω μόνο το πρώτο ερώτημα.
Η προσέγγισή μου βασίζεται σε στοιχεία από δημοσιευμένες μελέτες που σχετίζονται με τα αντανακλαστικά σημεία της Ρεφλεξολογίας ή/και την επίδρασή της.
Το δεύτερο και τρίτο ερώτημα δεν μπορούν να απαντηθούν στο πλαίσιο ενός ή και πολλών άρθρων καθώς είναι απαραίτητη η σε βάθος μελέτη των μηχανισμών του οργανισμού και η πρακτική εφαρμογή τους.

Περίπτωση Α: Αντανακλαστική Περιοχή Παχέος Εντέρου

χάρτες ρεφλεξολογίας,χάρτες πόδια,Fitzgerald,Eunice Ingham,Θεωρία των Ζωνών, Χάρτες Ρεφλεξολογίας: Πραγματικότητα ή Μύθος, Health Studies – integrated (HSi)
Εικόνα 5: Χάρτης Ρεφλεξολογίας

Η Εικόνα 5 είναι ένας τυχαίος χάρτης ρεφλεξολογίας. Στο χάρτη είναι σημειωμένη με πράσινο χρώμα η αντανακλαστική περιοχή του Παχέος Εντέρου.
Η περιοχή αυτή σημειώνεται στα ίδια σημεία, στους περισσότερους χάρτες. Όπως με τα περισσότερα όργανα, στον χάρτη απεικονίζεται κάτι που προσομοιάζει στο σχήμα του Π. Εντέρου.

Είναι ένας τρόπος εύκολου συσχετισμού και βεβαίως δεν σημαίνει πως στο πέλμα, στη συγκεκριμένη περιοχή, υπάρχει οποιαδήποτε δομή που μοιάζει με το Π. Έντερο (ή οποιοδήποτε άλλο όργανο, αντίστοιχα).

Σύμφωνα με τη Θεωρία της Ρεφλεξολογίας, οι χειρισμοί σε αυτή την περιοχή, βελτιώνουν τη λειτουργία του συγκεκριμένου οργάνου. Οι μαρτυρίες χιλιάδων ανθρώπων σε βάθος πολλών ετών και μελέτες για την επίδραση της Ρεφλεξολογίας σε δυσλειτουργίες του εντέρου, συνηγορούν στον ισχυρισμό.

Μελέτες σε βρέφη για κολικούς εντέρου και σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση για δυσκοιλιότητα, αναφέρουν επίσης θετική επίδραση, οπότε η εκδοχή της αυθυποβολής (placebo) δεν μπορεί να σταθεί.

Πράγματι κάτι συμβαίνει. Αλλά τι;

Είναι σαφές και ξεκάθαρο, όπως αναφέρω και παραπάνω, πως στα πέλματα, κάτω από το δέρμα, δεν υπάρχει ούτε μικρογραφία εντέρου, ούτε “ένα νεύρο που ξεκινάει από ένα αντανακλαστικό σημείο στο πέλμα και πάει στο έντερο”.

Υπάρχει κάποιος συσχετισμός της περιοχής που φαίνεται στον χάρτη με το ίδιο το όργανο;

Το ίδιο ερώτημα απασχόλησε μια ερευνητική ομάδα στη Γερμανία. Ήθελαν να διαπιστώσουν αν υπάρχει και ποιά είναι η επίδραση της Ρεφλεξολογίας σε συγκεκριμένα όργανα-στόχους. Μελέτησαν το Παχύ Έντερο.

Ας δούμε εν συντομία το συμπέρασμα της μελέτης τους.

Επίδραση της αντανακλαστικής ζωνοθεραπείας στην εντερική ροή αίματος. Μέτρηση με έγχρωμο υπερηχογράφημα Doppler
[Influence of reflex zone therapy of the feet on intestinal blood flow measured by color Doppler sonography]

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Η μείωση του δείκτη αντίστασης που παρατηρήθηκε στην πειραματική ομάδα, στηρίζει την υπόθεση ότι η Ρεφλεξολογία βελτιώνει τη ροή του αίματος στα όργανα τα οποία σχετίζονται με τις συγκεκριμένες ζώνες, τουλάχιστον κατά τη διαδικασία της θεραπείας.
Αντίθετα, δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στο δείκτη αντίστασης στα άτομα της ομάδας εικονικής αγωγής (placebo).

Μια πρώτη απάντηση στο ερώτημα ” Υπάρχει κάποιος συσχετισμός της περιοχής που φαίνεται στον χάρτη με το ίδιο το όργανο;”, είναι: Ναι, υπάρχει συσχετισμός της περιοχής που φαίνεται στο χάρτη με το ίδιο το όργανο.

Μελέτες για την επίδραση της Ρεφλεξολογίας στην καλή λειτουργία του Εντέρου (ενδεικτικά).

  • A Randomized Controlled Trial Examining the Effects of Reflexology on Children With Functional Constipation.
    Gastroenterol Nurs. 2017 Sep/Oct;40(5):393-400.
  • The effects of reflexology on constipation and motor functions in children with cerebral palsy.
    Pediatr Neonatol. 2018 Feb;59(1):42-47.
  • A pilot study of the effectiveness of reflexology in treating idiopathic constipation in women.
    Complement Ther Clin Pract. 2010 Feb;16(1):41-6.
  • Reflexology in the management of encopresis and chronic constipation.
    Paediatr Nurs. 2003 Apr;15(3):20-1.
  • A single-blind trial of reflexology for irritable bowel syndrome.
    Br J Gen Pract. 2002 Jan;52(474):19-23.
Πηγή Μελέτης: Forsch Komplementarmed Klass Naturheilkd. 2001 Apr;8(2):86-9.
Απόδοση της περίληψης στα Ελληνικά: https://reflexologygr.wordpress.com/2013/02/21/reflexologia-kai-enteriki-roi-aimatos/
Πηγές φωτογραφιών.
Εικόνα 1: “Zone Therapy or Relieving Pain at Home”, W. Fitzgerald, 1917
Εικόνα 2: “Stories that Feet Can Tell thru Reflexology”, E. Ingham, 1938
Εικόνα 3: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Foot-massage-chart.jpg
Εικόνα 4: https://www.auntyflo.com/magic/foot-reflexology-and-chart
Εικόνα 5: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/Foot_Reflexology_chart.jpg

Tag:Eunice Ingham, William Fitzgerald, αντανακλαστικά σημεία, ζωνοθεραπεία, παχύ έντερο, ρεφλεξολογία, χάρτες ρεφλεξολογίας

  • Share:
Σοφία Ραπτοπούλου

Προηγούμενο

Γιατί να σπουδάσω Ρεφλεξολογία στο Health Studies – integrated;
22/10/2019

Επόμενο

Η Ρεφλεξολογία στο ΠΜΣ "Αλγολογία" της Ιατρικής Σχολής
16/12/2019

Μπορεί ακόμη να σας ενδιαφέρουν

  • ΡΕΦΛΕΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ OKANA
    Ρεφλεξολογία στον ΟΚΑΝΑ
    29 Σεπτέμβριος, 2020
  • Μαθήματα Ρεφλεξολογίας 2020
    3 Σεπτέμβριος, 2020

    Εκπαίδευση στη Ρεφλεξολογία! Τα μαθήματα ξεκινούν 24 Οκτωβρίου. Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 2 ετών και με την επιτυχή ολοκλήρωσή του, οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν ως Ρεφλεξολόγοι. Πρόγραμμα Σπουδών

  • 03_1000x500_logo
    Τι είναι η Κλινική Ρεφλεξολογία;
    20 Απρίλιος, 2020

Search

Πρόσφατες έρευνες

  • Ινομυαλγία:

    Ινομυαλγία: Πρεγκαμπαλίνη και Ρεφλεξολογία για Πόνο και Αϋπνία

    Πόνος, Μυοσκελετικό Σύστημα, Νευρικό Σύστημα
    View More
  • Ρεφλεξολογία:

    Ρεφλεξολογία: Κατανοώντας το ρόλο της διέγερσης των αντανακλαστικών

    Καρκίνος, Μηχανισμός Δράσης
    View More

Tags

Eunice Ingham evidence-based reflexology VAS William Fitzgerald Αλγολογία Αρεταίειο Νοσοκομείο Εναλλακτική Θεραπεία Κέντρο Πόνου Καρκίνος Οδηγίες Χρήσης Πόνος Φύλλο Οδηγιών άκρο πόδι άκρο χέρι άνω άκρο έρευνα αγγεία αισθητικοί υποδοχείς ανατομία ανατομία δακτύλων αντανακλαστικά σημεία δάκτυλα επαγγελματίας ρεφλεξολόγος ζωνοθεραπεία ιατρική σχολή ιατρικό συνέδριο κάτω άκρο κλίμακα πόνου κλινική ρεφλεξολογία κλινικός ρεφλεξολόγος λειτουργική ανατομία λεμφοίδημα μάθημα ρεφλεξολογίας μαστός μεταπτυχιακό αλγολογίας νευρικό σύστημα οίδημα παχύ έντερο πρωτόκολλα ρεφλεξολογία σπουδές ρεφλεξολογίας σωμάτια Paccini τεκμηριωμένη ρεφλεξολογία χάρτες ρεφλεξολογίας

Πρόσφατα άρθρα

  • Ρεφλεξολογία στον ΟΚΑΝΑ
  • Μαθήματα Ρεφλεξολογίας 2020
logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme

210 80 88 258

info@health-studies.gr



Σοφία Ραπτοπούλου - Health Studies integrated - ΚΔΒΜ1

Η Σχολή

  • Σκοπός
  • Ταυτότητα
  • Άρθρα
  • Επικοινωνία

Εκπαίδευση

  • Εκπαίδευση στη Ρεφλεξολογία
    • Σκοπός
    • Οργάνωση Σπουδών
    • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα
    • Αίτηση Εγγραφής
    • Εκπαιδευτικοί στόχοι
    • Μαθησιακοί στόχοι

Μετεκπαίδευση

  • Κλινική Ρεφλεξολογία
    • Σκοπός
    • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα
    • Αίτηση Εγγραφής
    • Εκπαιδευτικοί & Μαθησιακοί στόχοι

Σεμινάρια

  • Εφαρμοσμένη Ζωνοθεραπεία
  • Διαχείριση Πόνου με Ρεφλεξολογία
  • H Νευροβιολογία της Ρεφλεξολογίας

Copyright © 2019 Health Studies integrated.

  • Όροι, Προυποθέσεις Χρήσης & Πολιτική Απορρήτου
  • Sitemap

Γίνε Ρεφλεξολόγος

Ακολούθησε ένα συναρπαστικό επάγγελμα σε μια ανοιχτή και αναπτυσσόμενη αγορά εργασίας.

Ξεκίνα τώρα!

Certified School Member of Reflexology in Europe Nexus

Όροι Παρακολούθησης Εκπαιδευτικού Προγράμματος

  1. Η παρακολούθηση των μαθημάτων σε φυσική και ηλεκτρονική τάξη είναι υποχρεωτική, πρέπει να γίνεται ανελλιπώς και πάντως ο αριθμός των απουσιών να μην υπερβαίνει το ποσοστό που ορίζεται στην Οργάνωση Σπουδών. Σε περίπτωση απουσίας ενημερώνεται η Γραμματεία της Σχολής με ευθύνη του σπουδαστή.
  2. Ο σεβασμός των συνεργατών και του περιβάλλοντος της σχολής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την παραμονή και τη συνέχιση των σπουδών.
  3. Οι κωδικοί αριθμοί πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι αυστηρά για ατομική χρήση του σπουδαστή. Η κοινοποίηση σε τρίτο άτομο είναι αιτία αποβολής, χωρίς καμία υποχρέωση επιστροφής των καταβληθέντων διδάκτρων.
  4. Η παραβίαση κανόνων περί πνευματικών δικαιωμάτων και λογοκλοπής, τόσο ως προς το υλικό της ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης όσο και ως προς το εκπαιδευτικό υλικό και τις εργασίες, είναι αιτία αποβολής, χωρίς καμία υποχρέωση επιστροφής των καταβληθέντων διδάκτρων.
  5. Η ενημέρωση για τις υποχρεώσεις της εκπαίδευσης– εργασίες, εξετάσεις, πρόγραμμα, κλπ – που αναρτώνται στη φυσική και την ηλεκτρονική τάξη, γίνεται με ευθύνη του σπουδαστή.
  6. Σε περίπτωση νοσήματος που χρήζει προσοχής για την ασφάλεια του σπουδαστή, ενημερώνεται η διεύθυνση της σχολής.
  7. Τα δίδακτρα καταβάλλονται όπως ορίζεται στη σελίδα “Εγγραφή – Ημερομηνίες – Δίδακτρα” της επίσημης ιστοσελίδας του HS-i, https://health-studies.gr
  8. Τυχόν διακοπή της φοίτησης για οποιοδήποτε λόγο, (οικειοθελής ή επιβεβλημένη) δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση επιστροφής των μέχρι τότε καταβληθέντων διδάκτρων. Συνέχεια της φοίτησης μπορεί να γίνει εντός των επόμενων δύο ακαδημαϊκών ετών.
  9. Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις κάθε έτους, απαιτείται η εξόφληση των διδάκτρων του αντίστοιχου έτους.
  10. Για τη λήψη πτυχίου απαιτείται η συνολική εξόφληση των διδάκτρων, η μη υπέρβαση του ποσοστού απουσιών και ο μέσος όρος της τελικής βαθμολογίας να είναι πάνω από 5 (σε κλίμακα 0-10).

Δικαιολογητικά Εγγραφής:

Θα καταθέσω τα παρακάτω δικαιολογητικά είτε ηλεκτρονικά με αποστολή στη διεύθυνση info@health-studies.gr, είτε αυτοπροσώπως στη γραμματεία του Health Studies – integrated, είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση Κολοκοτρώνη 10, 14562 Κηφισιά, Αττική.

  1. Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου.
  2. Φωτοαντίγραφο Τίτλου Σπουδών όπως αναφέρεται στις προϋποθέσεις εγγραφής.
  3. Αποδεικτικό διεύθυνσης διαμονής (λογαριασμός οργανισμού/ εταιρείας υπηρεσιών κοινής ωφέλειας).

Υπεύθυνη Δήλωση

Δηλώνω υπεύθυνα ότι:
1. Είμαι 18 ετών και άνω.
2. Αποδέχομαι τους Όρους Παρακολούθησης του Προγράμματος.
3. Όλα τα στοιχεία που δήλωσα στην αίτηση εγγραφής είναι αληθή.
4. Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής είναι αληθή.

Η αποστολή της αίτησης ηλεκτρονικά έχει την ισχύ της υπογεγραμμένης αίτησης και Υπεύθυνης Δήλωσης.

 

Η παραβίαση οποιουδήποτε από τους παραπάνω όρους παρακολούθησης ή η ψευδής δήλωση στοιχείων, είναι αιτία αποβολής από το πρόγραμμα σπουδών χωρίς καμία υποχρέωση από τη σχολή.

Στην ηλεκτρονική τάξη, ο σπουδαστής μπορεί να:
  • Παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα προγραμματισμένα μαθήματα της ηλεκτρονικής τάξης (όχι τα μαθήματα της φυσικής τάξης).
  • Μελετά σε χρόνους και ρυθμούς που τον/την εξυπηρετούν το υλικό του κάθε μαθήματος που διδάχτηκε στη φυσική τάξη καθώς και το πρόσθετο βοηθητικό υλικό που αναρτάται.
  • Ολοκληρώνει τα τεστ αξιολόγησης και τις ατομικές ή ομαδικές εργασίες που ανατίθενται από τους καθηγητές.
  • Συμμετέχει στα Φροντιστήρια που ορίζονται από τον κάθε διδάσκοντα για την κάλυψη αναγκών που προκύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Συνεργάζεται με τους άλλους σπουδαστές για θέματα εργασιών και μαθημάτων.
  • Ενημερώνεται για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.